Bypåske!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Det er palmesøndag og de fleste har kommet seg ut av byen og opp i påskefjellet. I Sør-Norge viser påskeværet seg fra sin beste side. Flere nyhetssendinger melder om strålende solskinn og fantastiske skiforhold for alle som har tatt turen til fjellheimen. Å jeg unner alle påsketurister hver eneste solstråle!

Selv er jeg vokst opp med ski på beina, og påsken var intet unntak. Jeg har imidlertid aldri likt å gå på ski, jeg har hatet det. En medvirkende faktor til det var nok at jeg gjennom hele barneskolen opplevde at skitur var den eneste aktiviteten vi hadde i gymtimene på vinterhalvåret. Med en lysløype rett i nærheten av skolen var det nok en lettvint løsning for læreren, men definitivt et helvete for de av oss som ikke gikk aktivt på ski. Lysløypa var litt i lengste laget for en vanlig skigåer.

I hated it – I hated it – and I hated it!

Etter hvert som årene har gått er derfor «by påske» blitt min greie. Jeg har alltid hatt mulighet til å gjøre som jeg vil deler av påsken fordi den yngre har reist bort med sin far halvparten av alle ferier. Skiturer og friluftsliv har vært hans greie.

FOTO: Webkamera Gol

 

Det som er så uendelig deilig med å være i byen i påskeferien er at de fleste reiser bort. Gatene fylles da av mennesker som liker et litt roligere tempo og som forhåpningsfullt venter på å få en forsmak på våren. Å akkurat disse dagene, når alt går litt saktere, hender det faktisk at sola litt overraskende finne på å skinne fra en knallblå himmel. Solstrålene er da akkurat så varme at en fristes til å sette seg i ned i solveggen, eller på en kafe, for så å dristig seg til å kneppe opp ytterjakka og nyte hvert sekund av varme som sola gir. Det er praktisk talt helt vidunderlig!

Dette er min hverdagsblogg. Så når skrivelysten tar overhånd og tankene finner veien til tastaturet lar jeg hverdag være hverdag, og tar en tur innerst i sjelen for å speile det mange kaller et liv! Nedenfor finner du linker til mere stoff om bloggen og hva jeg skriver om.

MEDLEMSGRUPPE

BLOGGSIDE

INSTAGRAM

 

FOTO: Canva
3 kommentarer

3 thoughts on “Bypåske!

  1. Koos deg🙂 Her blir det hytta i morgen. Den er jo på Nordmøre og ikkje på fjellet så turer foregår uten ski. Jeg er absolutt heller ingen skitype. God påske🐣🐥

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *