Flere hundre meter med garn!

Categories Blogg

Reklame |

 

FOTO: Ingleson

 

Det er ingen hemmelighet at jeg de siste 7-8 årene har viet mye av min tid til strikking. Det er virkelig noe jeg koser meg med på tross av et lengre opphold det siste året. Allergi for ullgarn har lagt en stor demper på dette, men jeg begynner nå så smått å strikke med annet garn. Det ser ut til å fungere nå etter jeg har hatt en lengre pause. Det gjør meg glad!

FOTO: Ingleson

 

Det ligger imidlertid MYE flott ullgarn på lager som jeg nå må ta stilling til hva jeg skal gjøre med nå når jeg flytter. Jeg håper jo, optimist som jeg er, at jeg på sikt kan strikke med noe ull. Mye av det som er kjøpt inn er nemlig håndfarvet kvalitetsgarn som jeg ikke klarer å gi fra meg. Jeg har derfor bestemt meg for å langtidslagre dette! For å ta godt vare på det har jeg valgt å vakumpakke det. Tre store pakker med garn er det blitt!

FOTO: Ingleson

 

Så er det alt det garnet jeg faktisk kan strikke med og som jeg kan kose meg med fremover! Disse skattene er pakket ned i to store oppbevaringsposer! Garn er ofte kalt “Livets topping”  med rette. Det er lite som gjør meg så lykkelig som nydelig håndfarvet garn. Som jeg har bemerket før gir det faktisk genuin glede tre ganger.

  1. Det er en lykke å kjøpe.
  2. Det er fantastisk å ha liggende å se på.
  3. Det gir glede og tilfredstillelse å strikke med.

Rett å slett et Kinderegg for voksne! Derfor behandles det og taes vare på like nennsomt som bunadene våre!

FOTO: Ingleson

 

Jeg forsøker å strikke i naturfibre, selvfølgelig med noen unntak, men det er en god verdi. Det finnes et mangfold av produsenter og forhandlere av garn. Alt fra store kommersielle selskaper til enkeltstående småskalaprodusenter. Opptatt av dette ser vi begge frem til å utforske det mangfoldet av garn som produseres og selges her i Norge. Jeg bruker i hovedsak garn fra norske produsenter og håndfarvere. Her er et lite utvalg!

  1. Værbitt
  2. Garnbutikken Fortuna
  3. Telespinn
  4. Lille Rille
  5. Garnsurr (nedlagt)

 

Noe garn har jeg imidlertid tatt avskjed med. Det finnes nemlig en begrensning på hvor mye garn en kan lagre. Tro det eller ei. Resten er lagt ut for salg til glade strikkere som får flott garn til en billig penge! Her blir det nå en pause i pakkingen og siste strikketøy skrider fremover. Det er “Magnolia av Camilla Vad” strikket i Manos del Uruguay Marina N8891 Nostalgia.

FOTO: Skjermbilde nettbutikk

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
6 kommentarer

6 thoughts on “Flere hundre meter med garn!

  1. Du har mye garn som venter på å bli laget noe av 🙂

    Jeg tar ett og ett prosjekt – og har ikke så mye annet enn restegarn – og det blir av og til til en restegarn-genser eller noe annet 🙂 Jeg er litt slik at jeg ikke kan ha for mye liggende. 🙂

    lag deg en fin torsdag 🙂

  2. Masse flott garn der!🤩
    Så fint at du hvertfall kan strikke av annet garn enn ull.
    Kos deg masse med strikkinga!🧶

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *