Hverdagskost i nytt hjem!

Categories Blogg

 

FOTO: Ingleson

 

Nå begynner hverdagene å ta form og gleden i å lage mat begynner å blomstre igjen. Det er ingen hemmelighet at matlagingen har vært heller dårlig i denne flytteperioden. Jeg er svært glad i å lage mat og har det siste året fokusert mer og mer på det som for meg fremstår som et godt kosthold. Jeg har alltid vært glad i og lage mat fra bunnen og ha faste måltider.

FOTO: Ingleson

 

Nå skal det sies at min forkjærlighet for sete meieriprodukter og litt for stillesittende liv har resultert i litt for mange kilo å drasse rundt på. Derfor tok jeg kraftig “rev i seilene” og meldte meg på Frisklivssentralens  “Bra Mat-kurs.”

 

Frisklivssentralen hjelper deg til å få et bedre kosthold gjennom individuelle samtaler og Bra Mat-kurs. På kurset får du praktiske råd om valg av matvarer og matlaging, lærer å forstå varedeklarasjoner og får utvekslet erfaringer med andre.

FOTO: Ingleson

 

I utgangspunktet ser jeg på meg selv som en dame med god kunnskap om kosthold, men det har nok skortet litt på praksisen. Den fikk jeg altså tatt grundig tak i og står nå igjen med et halt annet kosthold en tidligere. Gårsdagens middag var et godt eksempel på dette. Deilig ovnsbakt fisk i form!

 

Fisk og grønnsaker:

  • 6 lettkokte poteter
  • 3 gulrøtter
  • 1/2 purre
  • 500 g fiskefilet (jeg bruker lettsaltet torsk)

Del opp i biter og bland i en ildfast form.

Bechamel saus – litt tykk:

  • 50 g Smør
  • 50 g mel
  • 5 dl melk
  • Salt og muskattnøtt

 

Kok opp og la sausen kjølne litt. Rør inn 4 egg. Hell sausen over og sett formenn inn i ovnen. Stekes på 180 grader i 45 til 60 minutter. 

 

Hverdagslykke kan være noe så enkelt som å nyte sin hjemmelagde mat fra et kjøkken med fantastisk utsikt!

FOTO: Ingleson

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe;

https://www.facebook.com/groups/334892231659146

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Hverdagskost i nytt hjem!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *