Spennende ting på gang – 2

Categories Blogg
FOTO: Canva

Idag skjer det! I dag går første flyttelass over til Vestlandet og ja, det er Vestlandet som er målet. Et landlig lite samfunn et stykke nord for Bergen. Vi er jo ikke akkurat storbymennesker, så vi har valgt oss “Vestlandets skjærgård” som vår daglige panoramautsikt. Der skal vi leie noen år og nyte livet, mens vi planlegger hvor alderdommen skal tilbringes. En ting livet har lært oss er at ting endrer seg, så nå skal vi ta en lite “pust i bakken” og områ oss.

FOTO: Peter Forras, Public domain, via Wikimedia.

Mye er pakket ned for langtidslagring og vi flytter med et “beskjedent lass” av vårt jordiske gods. Vi har måttet gå igjennom stort og smått og vurdert hva vi virkelig trenger, hva som kan gies bort og hva som faktisk er modent for kasting. Det er ingen hemmelighet at vi nok har lagret alt for mye så dette har vært en fin anledning til ta en real opprydning. Nå er alt pakket sirlig ned mens noe står igjen til lass nummer to. Fruen har det hele og fulle ansvaret og faktisk fullstendig kontroll på tingene

FOTO: Ingleson

Vi kjører nemlig flyttelassene selv. To turer med henger går over fjellet. Gubben har “forsterket og bygget” solide rammer så lasten skal ligge trygt og godt. Han får til det meste selv om jeg nok synes det ser litt skummelt ut, men igjen: jeg regner med at han har kontroll!

Så er det dette med tiden da…. Ting tar alltid lengre tid enn beregnet. Selv om hele gårsdagen gikk med til å bære ut og pakke henger har timene gått utrolig fort nå på formiddagen. De siste tingene er alltids “seigere” å få på lasset en beregnet.

FOTO: Ingleson

Så her sitter jeg å venter mens Gubben sikrer lasten. Jeg begynner å skjønne at det blir sent på kvelden før vi når frem. Foran oss er en lang og krevende kjøretur før vi kan krype til køys, men som så mange ganger før er det husrom og hjerterom på Christinegård, så utpakkingen får vente til i morgen.

FOTO: Ingleson

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
3 kommentarer

3 thoughts on “Spennende ting på gang – 2

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *