Årets første blomsterplanting

Categories Blogg

Reklame | Kitchen Time

FOTO: Ingleson

 

Så snart snøen blir borte, og solstrålene vekker naturen til live kjenner jeg det kribler i fingrene etter å begynne å plante. Jeg er av de som kryper frem fra vinterdvalen omtrent samtidig som bjørka springer!

Jeg har aldri hatt stor have, men utnyttet den plassen vi har til å lage små bed eller krukker med blomster gjennom hele sommerhalvåret. Uteblomstene trives langt bedre enn inneplantene mine så det er alltid mere takknemlig å plante ut.

FOTO: Ingleson

 

I år er det imidlertid “vestlandsklima” som bestemmer hva som skal plantes i pottene, og jeg må si jeg er litt spent. Så mye kunnskap om blomster har jeg ikke, men jeg har prøvd å velge litt i forhold til solforhold og skygge.

 

SOEHNLE

Selv om vi leier er vi velsignet med en stor del av uteområdet og en fantastisk utsikt. Dette var noe av det som “lokket” oss akkurat hit og som vi setter umåtelig pris på!

FOTO: Ingleson

 

Med på flyttelasset fulgte noen av plantene mine, og jeg er veldig spent på om de klarer “flyttingen” like godt som oss! Peoner og en rose er ni tidig plantet ut i sinkbaljer og hortensiaen fra i fjor sommer spiret da jeg tok frem pottene fra garasjen.

FOTO: Ingleson

 

Jeg har imidlertid spedd på med litt vårblomster så det allerede ser litt mere “livlig” ut. Stemorsblomster, hagenellik og potteroser er forsiktig satt ned så får vi håper de trives like godt som oss.

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
1 kommentar

1 thought on “Årets første blomsterplanting

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *