Himmelsk dessert på El Torreón

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Dagen er nede i Spania har sin faste rytme og feriedagene nytes til fulle med gåturer, tid i solen og deilige måltider. Det gir liksom litt god samvittighet å gå en tur rett før måltidet. Dessuten er det mye sunn mat å spise her nede så det er fult mulig å nyte et bedre måltid.

FOTO: Ingleson

Valget i dag  falt på El Torreón i La Cala de Mijas. Spisestedet ligger noen få meter fra Middelhavet helt nede i strandkanten. Stedet har en hyggelig og avslappet atmosfære med glassvegger ut mot havet, noe som gjør det til et sted der du kan velge å nyte maten ute på plassen foran “Torre de la Batería de Cala del Moral” eller inne litt mere avskjermet for vær og vind.

FOTO: Ingleson

 

Jeg synes stedet har et godt utvalg av gode retter men har lett for å velge min favoritt; Bacalao frito con patatas. Det må ikke forveksles med den “røde bacalaoen” som vi kjenner fra Portugal. Det er rett og slett frityrstekt klippfisk og smaker helt fantastisk.

FOTO: Ingleson

 

Dette var en av ukens dessertdager. Stedet har nemlig også en favorittdessert. Det er ikke alltid kjøkkenet har den inne, men vi var heldig og kunne bestille vår etterlengtede delikatesse; Tiramisu. Her får du servert et raust stykke som er smakfullt dynket i kaffe og marsala med tilhørende mascarpone-krem. Personlig synes jeg at El Torreón virkelig kan skilte med noe av den beste maten i forhold til stedets omliggende restauranter.

FOTO: Ingleson

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

NYTT BLOGGINNLEGG – LINK I BIO

FOTO: Ingleson

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Himmelsk dessert på El Torreón

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *