«Indian summer»

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

September er en måned som kan by på all slags vær fra deilig sol til kulde og regn! Plutselig kan en imidlertid oppleve fantastiske dager der sommeren fortvilet forsøker å klamre seg fast!

På folkemunne blir det ofte kalt «Indian summer», Et kjent kallenavn på sommervær som opptrer etter at høsten har satt inn.

Etter mange år boende på Larkollen, har jeg nok tatt disse dagene forgitt. Larkollen er jo som oftest velsignet med overflod av solfylte dager fra mars til september!

FOTO: Ingleson

 

Årets sommer, boende litt nord for Bergen, har lært meg at dette ikke er en luksus som er alle forunt. Etter å ha reist mange turer over fjellet de siste ti årene var jeg for så vidt forberedt på det, men det er definitivt forskjell på det en forestiller seg i teorien og det en opplever i praksis!

De siste dagene her på Østlandet har derfor vært ren sjelebot for min del med sol og etterlengtet varme. Så «rant det meg i hu» noen verselinjer som ganske godt beskriver hvordan disse dagene virkelig har vært en uvurderlig gave for både kropp og sinn!

Å vandre langs en solfylt vei

og ta det som det faller seg –

og kunne dette uten grunn –

det er å være ung.

Heljar Mjøen

Så kjennes kanskje ikke kroppen særlig ung ut, men i sjel og sinn er følelsen av å være ungdom min!

FOTO: Ingleson

 

Dette er min hverdagsblogg. Så når tar overhånd og tankene finner veien til tastaturet lar jeg hverdag være hverdag, og tar en tur innerst i sjelen for å speile det mange kaller et liv! Nedenfor finner du linker til mere stoff om bloggen og hva jeg skriver om.

 

MEDLEMSGRUPPE

BLOGGSIDE

INSTAGRAM

4 kommentarer

4 thoughts on “«Indian summer»

  1. ☀️Det er deilig her i « norskesyden» nå om dagen. Tusle rundt å nyte varmen fra sola. Godt skrevet🌺

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *