Kosedager

Categories Blogg
FOTO: Canva

 

Det er noen dager all energi og pågangsmot liksom har “forsvunnet ned i et sluk” og blitt helt borte. Litt som når en drar ut proppen av badekaret og ser vannet suges ut. Sånne dager kan være til frustrasjon eller man kan rett og slett gjøre dem til “kosedager”. Koke deilig kaffe, tenne stearinlys og sette på musikk.

FOTO: Canva

 

En sånn dag er det idag. En helt vanlig lørdag i januar med skumringslys hele dagen fordi det er overskyet og litt nedbør i luften. Periodevis kommer lysten til å krype under dyna og stenge verden helt ute, men det blir liksom litt for dystert. Så her sitter jeg med kaffekoppen min. Jeg har lest dagens aviser og de sosiale mediene jeg pleier å følge med på.

FOTO: Canva

 

Så skal det sies at dagen er litt sånn ekstra spesielt i forhold til å ha det komfortabelt. Jeg sitter i en leilighet uten sofa fordi den er flere uker forsinket og jeg har tresmak i ……..! Når det å legge seg ned på gulvet eller på den harde benken er en sann velsignelse har man virkelig sittet lenge nok. Jeg er som noen kanskje vet i leiligheten til ” den yngre” her i Bergen sentrum.

FOTO: Ingolf from Berlin , Deutschland, CC BY-SA 2.0

 

Her sitter jeg og skriver mens jeg ser “Bybanen” gli sakte forbi. I bakgrunnen ser jeg inn på de får journalistene som holder det “Pressen” gående i Medie City Bergen. Det er overraskende hvor lite “bråk” det er utenfra. Ikke engang sirenene på sykebilen når inn her jeg sitter selv om blålysene blinker inn gjennom vinduene. Klokka tikker mot Lørdagsrevyen og TV kveld. I morgen kommer “gubben” over fjellet. Det er alltid godt. Jeg er nemlig av de som liker best å være der min hjertens kjær er!

FOTO: Ingleson

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
2 kommentarer

2 thoughts on “Kosedager

  1. Det aller beste er å gjøre slike dager til kosedager, helt klart. Skjønner godt at du har tresmak i……. Håper sofaen kommer snart. Enig med deg, alt er liksom så mye bedre når ens andre halvdel er i nærheten ❤

    Nyt en fin søndag

    1. Å ligge på en oppredd seng å skrive innlegg er helt ok på en søndags formiddag! Det tar nok to tre uker før sofaen kommer. Jeg gleder meg til Jan Erik kommer i dag så blir det en ukes jobbing før vi drar hjem. Ha en deilig søndag du å 🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *