Kremet kylligpasta

Categories Blogg
FOTO: Canva

 

Vi er godt i gang med oktober måned. Det er  blitt høst og realt høstvær her vestpå. Fårikålsesongen er i gang, men her i huset har vi ikke kommet så langt at det har fått plass på menyen enda. Vi teller nemlig ned dager til ett av de to årlige oppholdene på solkysten, så i dag står det Kremet kyllingpasta på menyen. Jeg har etter hvert begynt å spise mere kylling enn rødt kjøtt og prøver å finne nye retter med spennende smaker. Nå skal det sies at pasta ikke er min favorittrett, men den yngre i familien har etterhvert bragt pasta inn i det daglige kostholdet. Jeg er ikke helt sikker på om jeg liker det, men i ny å ne kan det være både smakfullt og mettende.

FOTO: Canva

 

Jeg pleier nok å ha litt ulike ting i denne retten alt utifra hva jeg har i kjøleskapet, men jeg har en “hovedoppskrift” som jeg pleier å følge.

INGREDIENSER

  • 400 g sopp eller squash
  • 4 tomater
  • 2 bokser hakkede tomater
  • 1 hvitløk
  • 4 kyllingfileter
  • Salt · paprikapulver · hvitløkpulver · chilipulver · kajennepepper · malt sort pepper
  • 1/2 boks Creme fraiche
  • 1 liten boks tomatpure
  • 400 g pasta
FOTO: Canva

 

 

FREMGANGSMÅTE

Kok opp pasta.

Del opp stek sopp eller squash.

Del opp tomater i biter og riv hvitløken inn i tomatene.

Stek kyllingen og tilsett grønnsakene, hvitløk og annet krydder.

Rør inn en til to øser pastavann og tilsett Creme Fraiche.

Bland kyllingsausen med pasta.

Serveres med revet ost og chili flak.

Så håper jeg dette kan være et lite tips til en smakfull pastarett. Bon appétit!

FOTO: Hello Fresh
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *