Påskeferie og en ny start!

Categories Blogg
FOTO: Canva

 

Det er mandag morgen og en uke siden vi kjørte vårt jordiske gods over fjellet til vårt nye hjem litt nord for Bergen. I vakre omgivelser med sjøutsikt går vi inn i et nytt kapittel vel vitende om at det er kjærligheten som er bærebjelken i vårt liv! Nå begynner det meste å komme på plass men noe gjenstår og vi trapper ned tempoet for en rolig påskeuke. Det er selvfølgelig noe igjen, men det begynner å bli et koselig hjem!

FOTO: Ingleson

 

I dag har jeg sågar tatt frem påskepynten, noe som bidrar til ordentlig påskestemning. For meg er påsken nemlig den viktigste og flotteste høytiden i året. De fleste forbinder påsken med skiturer, påskesol og Kvikklunsj men for meg er påsken den høytiden der håpet og troen på selve livet står i fokus. Så nå blir det noen stille og rolige påskedager. Nå er det tid for god mat, hyggelig besøk og påskegudstjeneste. Jeg slår meg sammen med “den yngre” i familien og gjør Salt Bergenskirken til min nye menighet.

FOTO: Ingleson

 

I mellomtiden nyter vi utsikten mot sjøen der været er i stadig skiftninger. På denne tiden av året kan en oppleve alle årstidene på en dag. Det er fascinerende hvor fort det går fra strålende sol til en kraftig byge for så å klarne opp igjen. Det er ingen hemmelighet at været er en av de faktorene jeg er mest spent på når vi nå gjør vestlendinger av oss, men vi krysser fingrene og håper på Spania-turer så vi tiner opp i ny og ne! Så langt har det vært mye blå himmel og sol. Vi tar en dag av gangen og gleder oss til å bli kjent i vårt nye nærmiljø!

FOTO: Peter Forras, Public domain, via Wikimedia Commons

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *