Endelig på plass!

Categories Blogg
FOTO: Canva

 

Den siste uken har vi begge jobbet med å pakke ut og lage gode systemer i heimen. Det er viktig å komme i gang fra starten slik at alt har sin faste plass. Etter flere år med alt for mye «jordisk gods» har vi kvittet oss med det vi ikke trenger, langtidslagret det vi ønsker å ta vare på og kun pakket det vi har bruk får akkurat nå og de nærmeste årene fremover. Altså et godt utgangspunkt for gode systemer.

FOTO: Ingleson

 

Marie Kondo er en japansk rydde- og organisasjonskonsulent som har skrevet flere bøker og laget flere TV programmer. Selv fikk jeg en aha-opplevelse da hun enkelt forklarte at alt skulle ha en fast plass i huset like selvfølgelig som gaffelen hos de fleste har en fast plass i skuffen. Hadde noen «rota» med systemet i bestikkskuffen hedde jeg blitt sur så målet nå har vært å lage et system der alt har sin plass.

FOTO: Diarmuid Greene / SPORTSFILE / Web Summit, CC BY 2.0

 

Så langt er jeg veldig fornøyd! Nøye sortert får alt sin plass i skap, skuffer og kurver. Jeg håper et slikt utgangspunkt skal gjøre det enklere å finne ting og holde orden. For tiden leier vi en mindre leilighet for å bruke tid til å områ oss før vi bosetter oss for godt. Vi må finne ut om Vestlandet er stedet for oss og hvor vi eventuelt skal slå oss ned. Det er ikke så gøy å flytte at det inviterer til hyppig gjentakelse.

Når vi nå er godt installert her i heimen går ferden tilbake til Larkollen for den siste opprydningen og nedvaskingen. I slutten av april er tiden på Larkollen over for godt. Da er vi vestlendinger på godt og vondt!

FOTO: Tore Sætre / Wikimedia

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
1 kommentar

1 thought on “Endelig på plass!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *