Strikkelykke!

Categories Blogg

 

FOTO: Ingleson

 

Etter lang tid med eksem på hendene har jeg klart å strikke igjen forutsatt at jeg holder meg unna det groveste (og flotteste) ullgarnet. Nå er jeg snart i mål med siste strikkeprosjekt som er genseren Cavalgante av Rosa Pomar. Oppskriften ligger på Ravelry og garnet jeg strikker med er Mondim fra La Bien Aimée. Jeg har valgt fargene grey, grellow og yellow! Utrolig kult garn å «fade» inn i hverandre.

FOTO: La Bien Aimée

 

Selve genseren strikkes i pantentstrikk. Det er første gang jeg strikker et så stort prosjekt med denne teknikken, men jeg har på en måte har jeg «jukset litt» ved å endre mønsteret slik at jeg strikker frem og tilbake hele veien. Da slipper jeg nemlig unna med å strikke rett og kast hele veien. Jeg er nemlig ikke så glad i å strikke vrangmasker.

Nå skal det sies at jeg har blitt hekta på patentstrikking selv om det tar litt lengre tid. Patentstrikk er utrolig enkelt å kombinere med å sitte foran TV og følge med på serier, noe det blir mer og mer av etter hvert som kveldene blir mørkere. Det er nemlig utrolig koselig å sitte under et varmt og hjemmestrikket ullteppe med et strikketøy i fanget å høre høststormen herje utenfor vinduet.

FOTO: Ingleson

 

Dette er min hverdagsblogg. Så når tar overhånd og tankene finner veien til tastaturet lar jeg hverdag være hverdag, og tar en tur innerst i sjelen for å speile det mange kaller et liv! Nedenfor finner du linker til mere stoff om bloggen og hva jeg skriver om.

MEDLEMSGRUPPE

BLOGGSIDE

INSTAGRAM

7 kommentarer

7 thoughts on “Strikkelykke!

  1. Så flott genser du strikker👏👏🤩🤩🍁🍁dette garnet var nydelig og så spennende det må være å strikke med🤩🍁🍁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *