En stille morgenstund!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Her sitter jeg altså, en tidlig morgen med fingre dansende på tastaturet! Jeg er i utgangspunktet et utpreget B-menneske, men har i dag våknet uvanlig tidlig. Det ga meg mulighet til å snike meg ut i stuen og ha en stiller og rolig morgenstund.

Jeg er av de som setter stor pris på ro rundt meg og tid helt for meg selv. Å kjenne på stillheten er en gave jeg nyter til fulle de gangene jeg får mulighet til det. Sånn har jeg faktisk vært helt siden jeg var barn.

Når anledningen bød seg, krøp jeg forsiktig inn under trappen i stua rett bak gyngestolen. Der la jeg meg ned på det myke og deilige vegg til vegg teppe med et par puter. Om vinteren kunne jeg kjenne varmen fra oljefyren rett ved siden av. Noen ganger hadde jeg med et par bøker, men mest lå jeg bare stille og lot tankene få vandre fritt! Jeg kan huske min mor alltid sa at det å kose seg i eget selskap var en styrke. Jeg skjønte nok ikke det den gangen, men er utrolig takknemlig for den evnen når jeg nå er blitt voksen.

FOTO: Ingleson

 

Etter hvert som årene gikk og det ble familie og barn, ble det ikke så mye tid til en slik stille stund i hverdagen. Når kvelden kom og alle hadde lagt seg nøt jeg imidlertid roen i huset. Det å sitte helt alene for seg selv var en gave selv om det bidro til kortere netter i en hektisk hverdag. For meg var det å stå opp tidlig et mareritt uansett, så en time fra eller til med nattesøvn utgjorde ikke så mye. Stillheten i huset var min rekreasjon inn i natten!

Med tiden har behovet for stillhet og tid for meg selv bare blitt større og større. Jeg er nok en litt «sky person» som lever et tilbaketrukket liv, men jeg har «flokken min» rundt meg og trives godt med det. Naturen med havet eller fjellet får meg imidlertid til å logge fullstendig ut og slappe helt av. Jeg er ingen «mil sluker», men elsker å finne steder der jeg kan sitte og nyte utsikten i fred å ro og da helst i deilig vær.

FOTO: Ingleson

 

«Det finnes ikke dårlig vær bare dårlig klær» heter det, men det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg hater å bli våt og fryse! Så det å flytte vestover har ikke vært det beste utgangspunktet for sånne stunder. Sommeren i år har i realiteten uteblitt. Det kjennes nesten ut som våren tok sats hoppet over sommeren og gikk rett over til høst. Allikevel har jeg brukt de øyeblikkene som har dukket opp. Når jeg går igjennom sommerens bilder ser det nemlig ut som det har vært varmet og godt hele tiden. Det betyr altså at jeg har brukt enhver mulighet til å nyte stille stunder for meg selv når solen har dukket opp og været har vist seg fra sin beste side!

Nå kan jeg kjenne duften av kaffe her jeg sitter og skjønner at gubben har funnet veien til kjøkkenet og kaffetrakteren. Da kommer nok en deilig kopp med «sort gull» min vei snart. Jeg ønsker alle en riktig  god dag og skal nyte min selv om den begynte mye tidligere enn den pleier!

FOTO: Ingleson

 

DETTE ER MIN HVERDAGSBLOGG. SÅ NÅR SKRIVELYSTEN TAR OVERHÅND OG TANKENE FINNER VEIEN TIL TASTATURET LAR JEG HVERDAG VÆRE HVERDAG, OG TAR EN TUR INNERST I SJELEN FOR Å SPEILE DET MANGE KALLER ET LIV! NEDENFOR FINNER DU LINKER TIL MERE STOFF OM BLOGGEN OG HVA JEG SKRIVER OM.

MEDLEMSSIDEN

INSTAGRAM

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *