To uker uten internett og tv!

Categories Blogg
FOTO: Canva

Vi har i alle år holdt oss til samme mobil og nettleverandør; Telenor. Noen perioder i ren solidaritet, andre perioder fordi det har vært eneste nettleverandør i området. Når vi nå skulle flytte passet vi på å ha orden på dette og sa opp vårt gamle abonnement for å tegne nytt på vår nye hjemplass. Her er det to leverandører, hvorav Telenor var den som raskest kunne levere via fiber inn i vår leilighet. Konkurrenten hadde dessverre 4 til 6 ukers leveringstid. For oss ble derfor valget enkelt fordi vi «streamer» TV vi nett ved hjelp av Apple TV.

I god tid, dvs tirsdag den 6. april kontaktet vi Telenor for åpning av internett. Vi fikk da bekreftet at denne bestillingen var i orden. Den 9. april tok vi igjen kontakt med selskapet fordi vi ikke hadde mottatt noen form for bekreftelse på bestillingen ei heller noe varsel om utstyr som etter sigende skulle bli sendt i posten. Det ble da sagt at det aldri var notert noe bestilling på denne addressen. Dette ble derfor gjort umiddelbart. Dette var imidlertid en lørdag, så nettet skulle være oppe å gå på mandag.

Mandag var fortsatt intet skjedd så jeg var nok en gang på telefonen på tirsdag. Denne gangen fikk vi utrolig nok en beklagelse for bestillingen var blitt «hengende» i systemet. Manuell melding ble sendt og nette skulle ordnes umiddelbart dagen etter. Nå hadde vi ikke mottatt noe form for ruter i posten som lovet, men utleier kom oss til unnsetning da tidligere leietaker hadde lagt igjen utstyr fra Telenor.

FOTO: Canva

 

Onsdag hadde vi fortsatt ikke internett så jeg bestemte meg for å ringe ganske tidlig å forhøre meg om hva som skjedde. Etter å ha ventet i overkant av en uke var tålmodigheten relativ liten. Dette ble starten på utallige telefoner. Klokken 11.55 ble det imidlertid lovet at nettet skulle være «oppe å gå» innen kl. 17.00. Vi var vel ikke spesielt overrasket over at dette ikke skjedde. Før kl. 19 var vi på tråden for å rekke åpningstidene før påsken. Tanken på å sitte uten internett og da for oss uten TV i hele påsken var lite fristende.

 

Etter tre telefoner og 82 minutter i telefonen viser det seg at vår bestilling foretatt den 6. april var blitt kansellert. Hvem som hadde kansellert den og hvorfor hadde Telenor ingen forklaring på, men de var svært «behjelpelig» med å legge inn ny bestilling. Da med ytterligere ni dagers ventetid! I praksis frem til 22. april. Da rant det virkelig over for oss begge! Etter 12 telefoner totalt og gjentatte lovnader om at saken skulle ordnes var begeret fult, men det hjalp vist ikke der i gården. Nettet er og blir utilgjengelig for oss til godt over påske!

Jeg spurte til slutt om vedkommende selv ville godtatt en slik behandling, noe han selvfølgelig bekreftet at han nok ikke ville gjort. Det hjelper forså vidt lite for oss. Her er og blir det ikke åpnet noen linjer de nærmeste. Dette på tross av at det i praksis kun kreves noen enkle tastetrykk fra en «autorisert person» som for tiden befinner seg på påskeferie.

Misforstå meg rett, jeg unner alle en ferie, men i min jobb var det aldri snakk om ferie hvis ansatte eller kunder ikke hadde fått det de hadde krav på når feilen lå hos oss. Ferien startet først nå oppgavene var løst. Slik er det vist ikke lenger. I alle fall ikke i Telenor (NOT) no!

FOTO: Canva

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
1 kommentar

1 thought on “To uker uten internett og tv!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *