Hverdagstanker!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

 

Vi skriver i dag 4. oktober og sommeren er definitivt over! Her i Bergen våknet vi til nydelig vær men ganske lave temperaturer. Så skifter det ofte her på vestsiden av fjellkjeden så ettermiddagen ser ut til å by på regn.

Web camera Vågen i Bergen!

Etter drøye året som innflyttere begynner vi begge å føle en tilhørighet til stedet. Det er godt! Vi bor bra, har en fin omgangskrets og deler mye tid sammen. Det er en velsignelse! I vel over ti år har det vært en pendlertilværelse for min del, så det å ha hovedandelen av liggedøgn på et sted er helt fantastisk. Nå reiser vi stort sett sammen over til Østlandet for å besøke familie å venner og det er reiser som gir påfyll og felles opplevelser.

FOTO: Canva

 

Nå teller vi imidlertid ned til høstens årlige tur til varmen. Fire uker ved Middelhavet er som tidligere år en sann vitamininnsprøytning for oss begge. Vi føler oss utrolig privilegert som har mulighet til det i tider med høye priser og litt dårlig kronekurs. Det er ingen selvfølge vi tar for gitt! Det gir en fin mulighet til å være i aktivitet og velge det mange beskriver som “et sunt middelhavskosthold”. For meg som har godt av begge deler gjør det hverdagen letter både fysisk og psykisk.

FOTO: Ingleson

 

Så er det godt å ha noe kjent å reise til. Jeg er nok av de som liker forutsigbarhet i hverdagen og koser meg med vante rutiner på kjente steder. Et opphold på fire uker gir også mulighet for småturer til plasser en ikke besøker så ofte. Å mens jeg sitter her å drømmer hører jeg lyden fra vaskemaskinen i bakgrunnen. Sommertøyet må være rent og utfordringen med å pakke “akkurat nok” nærmer seg med stormskritt. Vi reiser nemlig over fjellet en uke før avreise og må ha pakket før søndag morgen!

FOTO: Canva

 

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Hverdagstanker!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *