Rebranding og utvikling av bloggen!

Categories Blogg
FOTO: Ingleson

Snart ett år er gått siden jeg startet å “blogge”.  Bloggen fikk en “pang” start august i fjor med innlegget;

 

Da er det sommer på jorda!

 

På den måten var 2021 var for meg en selvtillitsboost som gjorde godt. Det var gøy å skrive og gøy å ta bilder! I løpet av denne tiden har jeg publisert 195 innlegg, altså i gjennomsnitt ett innlegg annenhver dag. Jeg har imidlertid skrevet minimalt de seks siste månedene noe som i stor grad skyldes flytting og oppussing. Det tar tid å bryte opp, flytte og komme på plass igjen. Lengre tid enn jeg trodde!

 

Det er imidlertid tyngre å komme i gang enn jeg trodde så jeg har nok “skrevet meg tom” og opplever et snev av skrivesperre. Derfor har jeg latt skrivingen ligge en stund og vært svært fornøyd med det. Nå er sommeren over og hverdagen skal endelig falle på plass med gode rutiner. Med det også skrivingen! Jeg tenker imidlertid å bruke litt tid på hvordan jeg ønsker å bruke bloggen min og gjøre en “rebranding” med tanke på temaer og layout. Det er både spennende og litt skummelt, for hva vil jeg egentlig skrive om? Bloggen ble startet med mottoet:

 

Dette er min blogg der jeg i ledige stunder deler mine tanker om livet, døden og kjærligheten!

 

Det er, til en viss grad, representativt for det jeg faktisk har lyst til at bloggen min skal handle om. Jeg har mange tanker om mye rart og liker til en viss grad kombinasjonen av å engasjere/provosere. I tillegg elsker jeg å skrive om naturen, reiser og noen av hobbyene min. Det er jo mye av det jeg har skrevet om, men jeg ønsker litt mere “målrettet” skriving og publisering og å få til å ta litt bedre bilder. Jeg er derfor litt i “tenkeboksen”.

 

Layouten er under utarbeidelse med litt bistand. Det er utrolig morsomt og her er en smakebit fra den kommende fargepaletten. Neste punkt på programmet er lære å ta bedre bilder. Jeg har faktisk tilgang på et godt speilreflekskamera og har tenkt til å lære å bruke det. Det krever selvfølgelig en teknisk og kreativ utfordring samt at jeg blir bekvem med å tusle rundt med kamera over skulderen.Til slutt skal jeg fokusere på SEO optimalisering. SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization eller søkemotoroptimalisering. Det vil si at man tilpasser seg Googles retningslinjer for utforming av nettsider og sørger for å tilby brukerne det de faktisk spør etter.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Rebranding og utvikling av bloggen!

  1. Hei!
    Fin header i bloggen 😊
    Vi blogger om løst og fast…. men er man tom må en ta en pause 😊 Rebranding er ikke dumt 😊 Lag deg en fin dag 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *