Surdeigsbrød, noe jeg mestrer å bake?

Categories Blogg
FOTO: Gudmundsen

 

Det er vist fortsatt vinter. Det snør her på Larkollen i dag så det er  deilig å sitte under ullteppet i go´stolen! Det begynner heldigvis å gå mot lysere tider. Mere dagslys, bedre humør! Her i heimen koser vi oss med stearinlys og varm kakao og tar livet helt med ro. Vi titter på TV og er sikkert som mange andre litt spent på hvordan verden ser ut etter kveldens pressekonferanse. Hvem hadde vel regnet med at vi skulle leve med et slikt regime i to år. Jeg tenker det er på tide å åpne opp samfunnet, men at en meteren og munnbind et helt greie tiltak å ha en stund fremover!

FOTO: Ingleson

 

Dagen i dag blir brukt til rydding og vasking og annet praktisk arbeid. I tillegg har jeg nå jobbet med en “surdeigstarter” over en periode og går i gang med å bake første surdeigsbrød i dag. Får jeg til det er jeg happy, da er det lettvint å spise ferskt sundt brød flere ganger i uka. Jeg har brukt “Tid for surdeigsbrød” utgitt i DN den 21.02.2020 og matet den etter alle kunstens regler. Nå er første deigen satt og jeg venter i spenning på morgendagen!

FOTO: Ingleson

 

Dagen går mot kveld og vi har benket oss foran TV for å få med oss dagens pressekonferanse om de nye endringene i Korona reglene. Jeg personlig kan fortsatt leve godt med en meters avstand og munnbind. Her ser vi frem til et deilig opphold i varmere strøk og vender nesen sørover i slutten av februar. Det er et fantastisk lyspunkt i hverdagen. En god oppladning til våren og det som ligger foran oss. Vi tar noen grep og endrer rammene rundt oss slik at vi får mere tid sammen Jan Erik og jeg. Det å tilpasse seg endrede omstendigheter er tidvis både klokt og nødvendig! I mellomtiden ligger både naturen og vi litt i dvale.

FOTO: Gudmundsen

 

DETTE ER MIN BLOGG DER JEG I LEDIGE STUNDER DELER MINE TANKER OM LIVET, DØDEN OG KJÆRLIGHETEN!

Du er velkommen til å følge min FB gruppe; 

https://www.facebook.com/groups/334892231659146 

Bloglovin;

https://www.bloglovin.com/blogs/midtveis-i-livet-21129857

Instagram;

https://www.instagram.com

YouTube kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCloR8jypvqGULW5aNO-rwaw

FOTO: Ingleson
3 kommentarer

3 thoughts on “Surdeigsbrød, noe jeg mestrer å bake?

  1. Tror aldri jeg har smakt på slikt brød, men det er sikkert godt. Så deilig at dere skal til varmere strøk igjen snart, FY søren det kunne jeg tenkt meg også. En dag skjer det sikkert.❤

    Jeg kan også godt leve med avstand og munnbind, det har på en måte blitt en del av hverdagen

    Ha en fin dag🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *